STRONA GŁÓWNA

GALERIA

INFORMACJE

INSTALACJA

Microsoft Flight Simulator X stanowi kolejną wersję zdecydowanie najbardziej rozpoznawalnego symulatora cywilnych maszyn latających, przeznaczonego dla komputerów osobistych klasy PC. Na niniejszą odsłonę użytkownicy czekali trzy lata, gdyż premiera Microsoft Flight Simulator 2004: A Century of Flight miała miejsce w 2003 roku. Wprawdzie developerzy zoptymalizowali swoje dzieło pod kątem współpracy z systemem operacyjnym Windows XP, aczkolwiek dopiero uruchomienie omawianego programu w zaawansowanym sześćdziesięcioczterobitowym środowisku Windows Vista gwarantuje wyraźnie lepsze wrażenia w trakcie zabawy.

Postęp w stosunku do poprzedniej edycji zauważalny jest przede wszystkim w materii oprawy wizualnej. Trójwymiarowa grafika wykorzystuje dobrodziejstwa dziesiątej generacji interfejsu DirectX, dzięki czemu obserwujemy widowiskowe efekty atmosferyczne, bardzo dokładnie wykonane modele itp. Postarano się też o wprowadzenie obsługi wielokanałowego dźwięku przestrzennego, co powinno szczególnie satysfakcjonować posiadaczy zestawów głośnikowych 5.1.

Wirtualna rzeczywistość zawiera ponad 24.000 lotnisk z całego globu ziemskiego – warto podkreślić, że znany katalog World Aeronautical Database (www.worldaerodata.com) uwzględnia dwa razy mniejszą liczbę lokacji (w tym także czterdzieści polskich). W powietrzu przemieszczamy się natomiast mnóstwem rozmaitych autentycznych maszyn – począwszy od pasażerskich odrzutowców (m.in. Boeing 787 i Airbus A321), poprzez samoloty akrobacyjne i helikoptery, a skończywszy na hydroplanach (chociażby Grumman G-21 Goose).

Uwagę zwraca zaimplementowany system misji, pozwalający na stopniowe doskonalenie umiejętności pilotażu i uzyskiwanie w ten sposób dostępu do początkowo ukrytych opcji. Przypomina to nieco słynny konsolowy cykl gier motoryzacyjnych pt. Gran Turismo, w którym trzeba zdobywać przeróżne typy prawa jazdy poprzez wykonywanie określonych zadań. Ponadto programiści z korporacji Microsoft nie zapomnieli o przygotowaniu rozbudowanego trybu multiplayer (zabawa w sieci lokalnej lub za pośrednictwem Internetu), jak również o zachowaniu wysokiej kompatybilności wstecznej w kontekście dodatków (np. dodatkowe modele samolotów), zaprojektowanych pierwotnie z myślą o Microsoft Flight Simulator 2004: A Century of Flight.